Sunday 25 November 2012

Set Bersalin @ Set Berpantang Moden

Bismillah.. As salam..~♥

Macam-macam jenis set berpantang sekarang. Sampai tak tahu nak pilih yang mana.. Dan. masih ada juga yang mengamalkan jamu-jamu tradisional (serbuk, pilis, param, mcm2 lah.. :p) dari bidan bidan. Ya..mak mak kita pun memang nak kita makan jamu. Tak dinafikan semua ni bagus.. masing masing ada kebaikannya tersendiri. :) Tapi...kadang kadang, disebabkan beberapa perkara (seperti anak jaundis (demam kuning), ruam, cirit birit sebab tak tahan panas jamu jamuan) kita dinasihatkan supaya berhenti dulu pengambilan jamu hingga baby pulih. Bila makan jamu dah terbengkalai, kadang cuba nak skip skip makan, lama lama terus lupa nak makan pula...kan..kan? :p (malas pun ye..saya sendiri mengalaminya dulu..korang?hikhik :p)

Oleh yang demikian, dengan adanya Set Bersalin/Berpantang Shaklee ini, ianya lebih selamat dan terjamin untuk kedua-dua ibu dan bayi.

Kenapa set berpantang Shaklee?
  • Ia adalah vitamin (bukan jamu).
  • Membantu memulihkan tenaga ibu yang baru bersalin.
  • Boleh diambil seawal hari pertama kelahiran.
  • Tidak perlu menunggu sekurang-kurang 1 minggu selepas melahirkan seperti pengambilan jamu kerana jamu boleh meningkatkan risiko jaundice keada bayi.
  • Membantu mempercepatkan proses penyembuhan luka bersalin samada bersalin normal mahupun ceaserean.
  • Tidak meningkatkan risiko jaundice kepada bayi.
  • Membantu melancarkan dan melawaskan pembuangan semasa dalam pantang.
  • Melancarkan proses penyusuan susuibu sejak dari dalam pantang.
  • Pengambilan boleh diteruskan sehingga selepas pantang untuk kesihatan optimum. Jimat kan? :)

Apa dalam Set Bersalin Shaklee?

  1. B-Complex : sebagai penenang (anti-stress), elak kemurungan (meroyan) & menstabilkan hormon.
  2. Vitamin C : penting untuk pembentukan kolagen, mempercepatkan penyembuhan luka, serta memperbaiki tisu sel yang rosak akibat bersalin. 
  3. Vita-Lea with Iron : Multivitamin lengkap dengan pelbagai kumpulan vitamin & mineral yang diperlukan oleh badan tetapi sukar diperolehi sewaktu berpantang kerana kebanyakan makanan perlu dielakkan (berpantang makan). Iron pula penting untuk tubuh terutama kerana ibu banyak kehilangan darah selepas bersalin. 
  4. Zinc Complex : membantu mempercepatkan proses baik pulih luka, terutama luka dalaman (rahim). Selain itu, turut mengurangkan masalah rambut gugur. Bagi anda yang tidak makan ikan haruan, mahupun pati ikan haruan, Zinc supplements adalah yang terbaik untuk anda. Zinc turut membantu masalah ‘kedinginan’ selepas bersalin. 

 Selain itu, anda boleh add-on supplement yang lain yang sangat sesuai juga diambil waktu berpantang.



ESP: Ia memberi tenaga, membantu melancarkan penghasilan susu, penting untuk kelenjar dan tumbesaran, mencantikkan kulit si ibu, membantu menghilangkan strech mark dan membantu kawal paras kolesterol dan memberikan rasa kenyang pada kadar yang lama. Sangat bagus utk perkembangan dan tumbesaran bayi kerana khasiat ESP ini dapat mengalir kepada bayi melalui susu ibu. Ia juga membantu mengurangkan risiko jaundis. Apa bezanya soya Shaklee ini dengan soya lain yang berada di pasaran? Soya Shaklee adalah non GMO soy. Ia juga dibasuh bukan menggunakan alkohol. Diproses dengan suhu yang sangat sederhana agar enzim didalamnya tidak musnah. Kualitinya sangat tinggi. (read more tentang ESP)




OsteMatrix: Membekalkan nutrien-nutrien harian termasuk kalsium yang dapat membantu dalam pembentukan dan penjagaan tulang dan gigi. Ia juga mengandungi magnesium, vitamin D dan mineral zink, tembaga dan manganese untuk membantu dalam memelihara kesihatan yang baik. Kaplet yang bersaiz kecil dan disalut licin ini juga mudah ditelan. Membantu pelawasan, bagi yang menghadapi masalah sukar membuang air besar, kerana ianya melancarkan sistem penghadaman dengan cara yang lembut sekali. Yang ni memang disyorkan untuk elak terkena sembelit selepas bersalin (read more tentang OsteMatrix).



Alfalfa Complex:
Bertindak seperti kacip fatimah kepada para ibu.
Milk Booster bagi ibu menyusu.
Melegakan sakit sendi dan belakang.
Menghilangkan kelesuan dan tekanan.
Memberi kelegaan semasa haid.
Memulihkan urat selepas bersalin.
Bagus untuk elergi dan ekzema.
Merawat asma.
Mencuci usus bagi membuang toksik.
Membantu masalah penghadaman dan pencernaan.
Meneutralkan asid dalam badan.
Membesar dan menegangkan payudara.
Melegakan sembelit.
Memberi sensasi ‘rasa sejuk’ (read more tentang Alfalfa).
*Walau bagaimanapun, sekiranya ibu-ibu ingin menambah pengambilan alfalfa, saya cadangkan tunggu sehingga bayi sekurang-kurangnya berusia sebulan kerana dikhuatiri ada bayi yang kurang sesuai dengan Alfalfa.

Sedikit teatimoni... :) [klik gambar utk tumbesaran]


Berminat? Sila hubungi saya untuk lebih lanjut. Harga special menanti! :)
Setiap pembelian dengan saya, free konsultasi dan berterusan, free invitation to Shaklee secret group, dan free gift (*free gift while stock last!)



Zaimah Bakar
Shaklee Independent Distributor
ID: 889328
Hp: 017-226 9327
Email: zaimah.bakar@yahoo.com

No comments:

Comments System