Thursday 15 November 2012

Pregnancy..nutrient yg diperlukan Moms & Babies



Bismillah.. As salam..~♥

Apa makanan yang paling baik semasa preggy? Nutrien yang paling diperlukan oleh bayi?

Mengamalkan pemakanan yang sihat dan selamat adalah penting, tak kira pada tahap mana kehamilan korang. Diet yang seimbang dan sihat akan memberikan anda tenaga yang diperlukan untuk menjalanikehidupan seharian.

Beberapa makanan tambahan yang sesuai untuk ibu mengandung, yang membantu memberikan nutrien mencukupi untuk ibu dan bayi:
  • (1) B-Complex - 1 tab daily. this B-Complex dah lengkap dgn 8 kumpulan B, termasuklah asid folik. Jadi, tak perlu ambil asid folik secara berasingan lagi :)
  • (2) Vita-Lea with Iron - 1 tab daily. Vita-Lea ni multivitamin. So, bila dah ambil nie tak perlu ambil Obimin.
  • (3) Vita-C - 1 tab daily. Improve antibodi, natural antihistamine (ubat gatal/selsema tu..) and collagen source, so will reduce stretch mark effect.
  • (4) OsteMatrix - 4 tab daily, will give you 1000mg calcium needed daily. Setiap satu tab ada 250mg Calcium. Ibu mengandung perlukan 1000mg-1300mg calcium sehari untuk pembentukan tulang yg kuat & gigi utk baby. Jika minum susu penuh kalsium segelas sehari, ambil 2 biji OsteMatrix sehari pun mencukupi.
Untuk Trimester ke-2 dan ke-3, tambahan yang ni:

  • (5) OmegaGuard - 1 tab daily is enough.DHA dan EPA dari Omega nie penting untuk pembentukan brain & mata baby. Buat mommy pula, ia akan kawal paras kolesterol dalam badan mommy.
Dan, semestinya favourite..tak ketinggalan yang ni. Sangat bagus diambil sejak awal lagi.. :)
  • (6) Protein (ESP) - Bancuh satu sudu ESP ke dalam secawan air dan diminum. Sekali sehari ajer. Air tue boleh air kosong, mahupon juice seperti orange juice. ESP ini akan berikan tenaga berterusan, supaya mommy tak cepat letih, selain mencantikkan kulit. Kurang stretch-mark effect.
Berikan yang terbaik untuk baby, mommy juga sentiasa sihat dan bertenaga! Jadi, sentiasa okey untuk menjaga orang tersayang yang memerlukan perhatian anda juga..hikhik :p

Berminat? PM/ inbox, sms/ viber/ Whatsapp saya untuk dapatkan info lebih lanjut dan semestinya harga istimewaaaa..weeehuuu.. ;)





Zaimah Bakar
Shaklee Independent Distributor
ID: 889328
Hp: 017-226 9327
Email: zaimah.bakar@yahoo.com

No comments:

Comments System