Tuesday 20 November 2012

Cadangan Supplemen untuk Ibu Meyusukan..



Bismillah.. As salam..~♥

Saya nak kongsikan supplement yang amat sesuai untuk ibu menyusukan.

Set 3M (Set Lengkap)
Terdiri dari Vitalea, B complex, Vitamin C, Alfalfa, Ostematrix dan ESP.
Ia menjadi set PALING LARIS. Siapa yang disarankan mendapatkan set ini?
1. Ibu kepada bayi kembar
2. Ibu yang ingin melakukan induce lactation atau yang mahu menyambung semula penyusuan yang terhenti @ relaktasi.
3. Ibu yang nak kumpul stok.
4. Ibu yang mempunyai masalah berat badan anak tidak meningkat tetapi berat badan ibu makin bertambah.
5. Ibu yang mempunyai masalah hasil perahan lambat atau kurang 1oz digalakkan ikhtiar set ini.

Set BF Basic 1
Terdiri dari Vitalea, B complex, Vitamin C & Alfalfa
Siapa yang perlukannya?
1. Ibu yang tiada masalah penyusuan. Bermakna setiap kali pam/ perah hasilnya melebihi 3oz.
2. Ibu yang mahu memperkayakan nutrisi susuibu.
3. Ibu yang sihat dan mahu kekalkan kesihatan.

Set BF Basic 2
Terdiri dari Vitalea, B complex, Vitamin C & Ostematrix. 
1. Ibu yang mengandung dan mampu meneruskan penyusuan susuibu. 
2. Ibu yang keletihan.
3. Ibu yang anaknya mempunyai yang alah pada herba. 
4. Ibu yang sering mengalami masalah sakit belakang dan cramp. 

Jika berminat, bolehlah hubungi saya untuk lebih lanjut dan dapatkan harga istimewa.


Ehemm...Saya juga nak kongsikan kisah penyusuan saya.. :p
Syukur Alhamdulillah... Saya masih menyusukan anak kedua saya sepenuhnya hingga ke saat ini. Masa anak pertama dulu, saya tak dapat menyusukan sepenuhnya kerana putus susu awal. Ketika itu, saya masih tidak terdedah dengan cara dan ikhtiar untuk maintain production susu..huh, menyesal pun tak guna. Jadi, untuk anak kedua ni, saya berazam akan berusaha untuk melengkapkan penyusuan sekurang-kurangnya hingga dia mencecah umur 2 tahun..InsyaAllah. Susu ibu adalah yang terbaik untuk si anak.. :)

Saya faham..memang ada segelintir ibu yang frust tak dapat menyusukan anaknya. Saya juga frust dulu bila susu kering awal untuk anak pertama. Untuk anak kedua, saya juga pernah hampir kering susu. Terlalu banyak faktor kehidupan seharian yang mempengaruhi dan menganggu production susu.
Jadi, salah satu ikhtiar saya ialah dengan ber'SHAKLEE'... :p

Alhamdulillah...susu semakin meriah. Dan setakat ni, maintain je.. Anak gembira, ibu setuju.. :)
Selain itu, syarat utama untuk maintain penghasilan susu juga harus dipatuhi..iaitu "SUPPLY vs DEMAND".
Mana ibu yang berkerjaya, perlulah pam mengikut jadual..dan yang fully housewife, direct feeding sekerap yg mungkin.. :)



Zaimah Bakar
Shaklee Independent Distributor
ID: 889328
Hp: 017-226 9327
Email: zaimah.bakar@yahoo.com

No comments:

Comments System